Med lite kort varsel bjuder KAK Ungdom och KAK Östra härmed in till en liten tur innan det är dags för vinterförvaring av våra fordon.
Vi träffas kl 11:00 på Bråvallavägen vid Ekebysjön i Djursholm och kör sedan norrut med Wira Bruk som mål.
Beroende på vilka fordon som medverkar så kör vi motorväg mot Brottby och sedan landsväg (Rumsättravägen och Rialavägen) alternativt landsväg hela vägen.
Vid Wira bruk kommer ni kunna få er bil fotograferad i fin miljö och det finns ett trevligt fik på platsen.
Efter kaffet åker vi mot Rimbo och tar en avstickare på grusvägar förbi vackra landskap fram till Härsby där vi vänder hemåt.
Vi borde vara tillbaka runt klockan 15-16.
Alla bilar äldre än 30 år är välkomna.
Anmälan är per person (ej ekipage). Medlemmar gratis. Icke medlemmar 50 kr / person.
Under sommaren kommer KAKs kansli att vara stängt från och med den 3 juli. Vi öppnar igen den 10 augusti.
Gällande Internationella körkort Under denna tid har vi ingen möjlighet att utfärda internationella körkort. Sista dag att skicka in ansökan/betalning är den 15 juni.
Gällande SBF licenser, resebidrag, klubbyten mm. Vi kommer att hantera dessa ärende så snart vi är åter igen efter den 10 augusti.
I övrigt hänvisar vi till att kontakta oss via mail så svarar vi så snart vi kan efter semestern. kontakt@kak.se
Trevlig sommar önskar Kungliga Automobil Klubben
Bli medlem i KAK!
Smarta rabatter hos Hertz och Stockholm Meeting Selection. Inbjudningar till exklusiva evenemang. KAK Magasin i brevlådan. Keps på köpet.
Välkomna till Höstutflykt för veteranbilar!
Med lite kort varsel bjuder KAK Ungdom och KAK Östra härmed in till en liten tur innan det är dags för vinterförvaring av våra fordon.
Vi träffas kl 11:00 på Bråvallavägen vid Ekebysjön i Djursholm och kör sedan norrut med Wira Bruk som mål.
Beroende på vilka fordon som medverkar så kör vi motorväg mot Brottby och sedan landsväg (Rumsättravägen och Rialavägen) alternativt landsväg hela vägen.
Vid Wira bruk kommer ni kunna få er bil fotograferad i fin miljö och det finns ett trevligt fik på platsen.
Efter kaffet åker vi mot Rimbo och tar en avstickare på grusvägar förbi vackra landskap fram till Härsby där vi vänder hemåt.
Vi borde vara tillbaka runt klockan 15-16.
Alla bilar äldre än 30 år är välkomna.
Anmälan är per person (ej ekipage). Medlemmar gratis. Icke medlemmar 50 kr / person.
Frågor om dagen, rutten och annat, vänligen kontakta wilhelm@neiglick.se
ANMÄLAN OCH BETALNING
Väl mött på lördag!
Bästa hälsningar från KAK Ungdom och KAK Östra
Detaljer