Sträckor
Sträckor
Starten för rallyt 2006 var i Hörby 27 juni och efter nattuppehåll i Trollhättan, Uppsala och Söderhamn kom slutmålet att vara Stortorget i Östersund natten mot 1 juli.
Totalsträckan är ca 1 500 km varav 150 km specialsträckor och specialprov. Bland deltagarna finns rallylegendaren "Erik Carlsson på taket" som kör samma Saab som han körde i Monte Carlo-rallyt 1963.
2007 Kristianstad till Stockholm via Jönköping och Örebro. Målgång vid Armémuseum. Nytt för 2007 var att bilar till och med årsmodell 1980 fick vara med i tävlingen.
2008 Kristianstad till Karlstad via Jönköping och Motala. Målgång på Färjestads travbana. Nytt för 2008 var att bilar till och med årsmodell 1981 fick vara med i tävlingen.
2009 Jönköping till Karlskoga via Trollhättan och Årjäng.
2010 Jönköping till Västerås via Trollhättan och Karlstad. Målgång vid Fiskartorget.
2011 Nytt upplägg med Rocklundaområdet i Västerås som centrum och rallyt uppdelat i tre delar. Första dagen kördes specialsträckor i Bergslagen, andra dagen specialsträckor i Roslagen och tredje dagen kördes specialsträckor i Södermanland. Rallyt startade och avslutades med en publiksträcka inne på Rocklundaområdet.
2012 Samma upplägg som 2011 med Rocklundaområdet i Västerås som centrum och rallyt uppdelat i tre delar med specialsträckor i Bergslagen, Roslagen och Södermanland. Rallyt startade med en publiksträcka inne på Rocklundaområdet.
2013 Rallyt tre etapper kördes med Färjestads Travbana i Karlstad som centrum. De tre etapperna hade uppehåll i Årjäng, Arvika och Lindesberg.
Rallyt inleddes med en publiksträcka på Kalvholmens motorbana i Karlstad. Nytt för året var att bilar tillverkade till och med 1985 fick delta i tävlingen, och att endast en klass kördes i Regularity.
2014 Samma upplägg som 2012 med Rocklundaområdet i Västerås som centrum och rallyt uppdelat i tre delar med specialsträckor i Bergslagen, Roslagen och Södermanland. Rallyt startades och avslutades med en publiksträcka inne på Rocklundaområdet.
2015 Rocklundaområdet i Västerås var centrum och rallyt var uppdelat i tre delar med uppehåll i Lindesberg, Forsmarks Bruk och i Skinnskatteberg. Rallyt startades med en publiksträcka inne på Rocklundaområdet och avslutades med en publiksträcka i centrala Västerås. I Regularity kördes två klasser: Elite och Sport. Utöver det fanns en uppvisningsklass som deltog utom tävlan.
2016 Vimmerby var centrum för Midnattssolsrallyt. Likt tidigare år kördes tre etapper med uppehåll i Eksjö, Oskarshamn och Västervik. Rallyt startade med en publiksträcka inne i Vimmerby. I klassen Historic Rally var bilar tillverkade till och med 1990 tillåtna, medan både Regularity Elite och Regularity Sport hade kvar 1985 som årsmodellsgräns.
2017 Vimmerby var centrum för Midnattssolsrallyt för andra året i rad. Tre etapper kördes med uppehåll i Oskarshamn, Eksjö och Vimmerby. Rallyt startade med en publiksträcka i Hultsfred och nytt för året var bland annat att det tillkom ytterligare en publiksträcka (i Vimmerby)under rallyts gång.
2018 Tredje året med Vimmerby som centralort, med uppehåll i Kisa, Oskarshamn och Eksjö. Bland årets nyheter märks att årsmodellgränsen för Regularity har ändrats till 1990. Segerpriset[2] går från och med 2018 till snabbaste tvåhjulsdrivna bil (2WD) i Historic. Snabbaste fyrhjulsdrivna bil (4WD) får en nyinstiftat vandringspris.
2019 Örebro som centralort med uppehåll i Hällefors, Askersund och Hjälmare Docka. Nytt för året var att endast tvåhjulsdrivna bilar tillverkade före 1990 är tillåtna och att föraren måste vara minst 40 år gammal.
Kungliga Automobil Klubben
Box 56038, 102 17 Stockholm
Rosendalsvägen 9, 1 tr
+46 8 678 00 55
info@kak.se